Total Facility
Management

Vanuit onze tak Total Facility Management bieden wij u oplossingen voor al uw overige facilitaire vragen. Deze werkzaamheden worden allen op projectbasis uitgevoerd.
Onze dienstverlening heeft betrekking op zowel de Soft Services als de Hard Services.
Hierbij kunt u denken aan:
Het herstructureren van uw facilitaire afdeling vanuit een analyse op uw huidige diensten, processen en kosten.
Het detacheren van een (Sr.) Facilitair manager
Het leveren van een facilitair coördinator om alle dagelijkse facilitaire vragen op te pakken en uit te zetten.
Het opzetten van een meerjarig onderhoudsplan, inclusief meer jaren begroting en het opzetten van een werkbare jaarplanning.
Contractmanagement, al dan niet op afstand.
Het opzetten van een inkoopbeleid.
Ook het trainen, aansturen en begeleiden van uw eigen facilitaire dienst is hierbij een mogelijkheid.
Voor deze werkzaamheden hebben wij diverse specialisten is huis zoals één:
Project coördinator, Facilitair manager, Inkoper, Facilitair consultant, Trainer, contractbeheerder.

Facilitaire Coördinatie
wij coördineren en u beheert
U beheert zelf de dagelijkse coördinatie en opvolging en houdt de opvolging in handen. Het contractbeheer laat u over aan SMC Group. Onze facilitair coördinator is volledig dedicated aan uw organisatie en daarmee regelmatig op de locatie(s) aanwezig. De facilitair coördinator houdt zicht op de naleving van de contractafspraken van de diverse leveranciers en onderhoudt de contacten. Ieder kwartaal ontvangt u van de facilitair coördinator een managementrapportage en wordt de planning voor aankomend kwartaal opgesteld/aangepast. Het dagelijks beheer van de facilitaire diensten blijft in uw eigen handen.

Facility Analyse
Inzicht in uw facilitaire processen
1. Hoe kunnen we het efficiënter inrichten?
2. Kunnen we de diensten verduurzamen?
3. Waar kunnen we besparingen realiseren?
Graag helpen wij u met het vinden van de antwoorden op bovenstaande vragen.

Intergrated Facility Management
Volledige ontzorging
Hierbij heeft u geen omkijken meer naar het facilitaire proces!
Vanuit de servicedesk van SMC of door een medewerker van ons bij u op locatie worden dagelijks alle meldingen in het Facilitair Management Informatie Systeem (FAME) direct verwerkt en opgevolgd. Wij onderhouden alle contacten met uw leveranciers en beheren de vereenkomsten. Uiteraard ontvangt u per kwartaal een management rapportage waarin alle facetten zijn verwerkt en waarin de kostenbesparingen cumulatief in kaart zijn gebracht.