
Sabine van Woudenberg
De communicatie van SMC is een soort woordenboek tussen opdrachtgever en de schoonmaak-branche
SKBNM is bij SMC terechtgekomen via de (destijds) facilitair manager van een kinderopvangorganisatie in Amersfoort. In 2020 voerde SMC een QuickScan uit binnen SKBNM, wat het begin vormde van een succesvolle samenwerking. Inmiddels werken SMC en SKBNM al vijf jaar met wederzijdse tevredenheid samen.
SKBNM heeft inmiddels twee keer een aanbestedingstraject succesvol uitgevoerd met ondersteuning van SMC. SKBNM vertaalt de communicatie van SMC als een soort woordenboek tussen de opdrachtgever en de schoonmaakbranche, waarbij zij de specifieke taal en werkwijzen van beide werelden helder vertaalt.
Bij de tweede aanbesteding is de organisatie overgestapt van een input- naar een outputgericht contract. Deze verandering heeft geleid tot een efficiëntere kostenbeheersing en een betere aansturing van de schoonmaakdiensten. Armand en Joost onderscheiden zich door hun vermogen om bij zowel aanbestedingstrajecten als kwaliteitscontroles niet alleen te kijken naar wat er gezegd of geschreven wordt, maar juist ook te begrijpen wat er tussen de regels door bedoeld wordt.
Het resultaat tot nu toe is veelzeggend: voortdurende ondersteuning en ontzorging gedurende de gehele samenwerking, grip op kosten zonder concessies te doen aan kwaliteit, én de zekerheid dat men kan vertrouwen op de uitgebreide kennis en ervaring van SMC.
SMC werkt recht door zee, met gevoel en oog voor de mens. SMC heeft vooral veel ervaring en inzicht in de schoonmaakbranche, waardoor de klant volledig wordt ontzorgt. Schoonmaken is en blijft mensenwerk maar ook zeker een apart vakmanschap waarbij ervaring in de branche uitermate belangrijk is om alle facetten beheersbaar te houden. SMC weet hierin het verschil te maken en heeft voor SKBNM de juiste balans tussen Verhoudingen, Gevoel en Cijfers.